sobota, 26 września 2015

Jak przygotować się na sesje

W końcu zabrałam się za tą notkę, planowałam już ją przed wakacjami ale cały czas miałam jakąś wymówkę by tego nie przygotować i nie napisać. No ale udało się. W tej notce opisze wam jak przygotowuję się do sesji, i nie chodzi tu o taką sesje jak na studiach a sesje zdjęciową. Zapraszam do dalszej lektury. (:

Stworzyłam parę punktów w tej notce, mam nadzieje że początkującym fotografom to trochę pomoże. Zacznijmy od najważniejszego dla mnie punktu. Zapisywanie!

Wpadłeś/aś na pomysł na nową sesje? Super, szybko złap za długopis i zapisz go! Zapisywanie pomysłów jest ważne, ponieważ można zapomnieć później co się dokładnie myślało. Dobrze jest też rysować pomysły. Nie martw się jeśli nie umiesz rysować! Też nie potrafię ale zawsze namaluje jakieś bazgroły by pamiętać o co mi dokładnie chodziło. 

 Tu jest przykład jak zapisywanie pomysłu może wyglądać. Wasz notes, wasze pomysły więc zapisujcie to tak by pamiętać o co wam chodziło!

A tutaj zdjęcie właśnie z tej sesji którą zapisałam na kartce. Zdjęcie wykonane w Styczniu 2013 roku. Nie mogę uwierzyć że czas tak szybko minął. To zdjęcie jest nadal moim ulubionym!

Kolejny ważny punkt. Kiedy w głowie brak weny dobrze jest się zainspirować pracami innych. Oczywiście chodzi mi tylko i wyłącznie o inspiracje. Musimy pamiętać by ta inspiracja nie zamieniła się w 'kopię' pracy. Jak tego uniknąć? Weźmy np takie zdjęcie z tumblr:

 Chciałam zrobić zdjęcia w stylu pop art, co mnie zainspirowało w tym zdjęciu? Makijaż! Teraz jest czas by złapać za notes i zapisać pomysł, w moim notesie wpisałam tak:
Makijaż: W stylu Pop Art
Ubrania: Sukienka
Modelka: Z długimi włosami
Lokalizacja: Notting Hill
A o to mój efekt:

Gdzie szukać inspiracji? Ja najczęściej używam do tego Tumblr, lecz oczyściwszy możecie np. przeglądać facebook'a i natknąć się na jakieś fajne prace które was zainspirują i zmotywują do działania. Często też słuchanie muzyki inspiruje mnie oraz oglądanie teledysków. Również gdy gdzieś idę lub jadę i zobaczę fajne miejsce od razu w głowie rodzą mi się nowe pomysły. Dodam jeszcze że dobrym pomysłem jest również spoglądanie na ciuchy. Ja zazwyczaj wykonuję zdjęcia fashion, więc dla mnie jest ważne też by myśleć o garderobie. Więc jeśli macie wolny czas zajrzyjcie do szafy i poszukajcie ciuchów, dobrym pomysłem jest też chodzić do second handów gdzie też można znaleźć coś fajnego za małe pieniądze. 

Tu są 4 sukienki w których ja bym z chęcią sfotografowała modelkę, mam już nawet pomysły na te sesje, niestety nie posiadam tych sukienek jeszcze więc jak zawsze proszę was o pomoc! Kliknijcie w te 4 linki a może już nie długo zobaczycie sesje w jednej z tych sukienek! Dziękuję! I mam nadzieję że post się spodobał! 

                      1.Klik                           2.Klik                          3.Klik                         4.Klik

18 komentarzy:

  1. kazdy nowy pomysl trzeba szybko zapisac, zeby nie zapomniec, dokladnie :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie staram się wszystkie pomysły zapisywać :)

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z moją pamięcią jest krucho, więc zawsze wszystko zapisuje. Nawet najdrobniejszy szczegół.;) Zdjęcie z bliźniaczkami jest naprawdę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. a u mnie jakoś wszystko na bieżąco, świetne zdjęcie "z krwią" :D
    poklikałam

    poklikasz w linki w nowym poście? :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne porady z których na pewno skorzystam ♥
    Ja zawsze staram się zapisywać moje pomysły na zdjęcia, ponieważ wiem, że jak tego gdziekolwiek nie zapiszę to zapomnę...

    be-different-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz racje warto zapisywać pomysły
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały post. Poklikane. Może wzajemna obserwacja z mojej strony już zrobione :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze mam wiele pomysłów na sesje :). Ciekawy post. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zastanawiam się nad wstawianiem postów z mojej sesji zdjęciowej :)
    Piękne zdjęcia i super pomysły ^^
    Pozdrawiam i obserwuje (jeśli mój blog ci się spodoba to zapraszam do obserwacji)
    niebioeski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady dla początkujących blogerów :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Od dziś też zacznę prowadzić taki notes z pomysłami :)

    http://klaudyna-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje zdjęcia są przepiękne! Super wyszła Ci twoja wersja inspiracji z tumblr'a :)
    Ja zawsze mam stylizacje gotową do posta, jak tylko widzę daną rzecz od razu wymyślam stylizację, co do reszty rad na pewno skorzystam.
    Pozdrawiam
    http://www.fashioon-update.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry pomysł z tym zapisywaniem. I piękne zdjęcia, obydwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze tworzy nowy wpis w notatniku z pomysłami. Po kilku godzinach wracam do tego, edytuję i wychodzi coś, co mi się podoba. Nigdy nie tworzę nic na siłę :)

    http://valerysdailyinspiration.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze :)
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli podoba ci się mój blog to zaobserwuj :)
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Każdy może komentować - nawet jeśli nie posiadasz bloga.