środa, 27 lutego 2013

Pierwsza notka+jak przerabiam zdjęcia

No więc witam was na moim nowym blogu.
Już od dawna nie prowadziłam bloga więc za bardzo nie pamiętam jak to jest, ale mam nadzieję
że z czasem mi to zacznie wychodzić.
Założyłam tego bloga, tak nie wiem dla siebie żeby czasem się może tu wypisać, może pokazać wam jakieś zdjecia oprócz sesji lub po prostu napisać jakiś tutorial dla tych co proszą. :)
Sporo ludzi prosiło mnie o tutorial o tym jak przerabiam zdjęcia więc postaram się wam to pokazać.

Więc pokaże wam teraz zdjęcie przed i po.


Niestety nie pamiętam dokładnie kolejności w jakiej to zdjęcie przerabiałam bo to było pół roku temu ale mam nadzieje ze uda mi się pokazać wam ten sam efekt. 

1.No więc najpierw wybieramy jakieś zdjęcie które chcecie przerobić. (Najlepiej żeby było to zdjęcie z zielenią )

2.Następnie  otwieramy photoshopa. ( obojętnie która wersja ja akurat to zdjęcie przerabiałam w photoshopie 7.0 )

3.Otwieramy zdjęcie i na górnym panelu klikamy warstwy -> Nowa warstwa dopasowania -> kolor selektywny


(Niestety mam photoshopa po angielsku, ale kolejność opcji jest taka sama
wiec wystarczy spojrzeć na zdjęcie żeby widzieć co robię :) )

4.Wiec następnie tworzymy nową warstwę.
Wyskakuje nam okienko z różnymi opcjami.



5.Zaznaczamy kolor zielony i paskami przesuwamy 
aż z koloru zielonego zdjęcie zacznie nabierać niebieskiego koloru.
( tu niestety nie widać za bardzo niebieskiego koloru ale widać że zdjęcie wchodzi pod niebieskie, a tymi paskami trzeba eksperymentować)

6.Następnie tak jak w punkcie 5, tylko tym razem zaznaczamy kolor żółty.



Tym razem zdjęcie nabrało koloru niebieskiego. Czasami bywa tak że osoba na zdjęciu też zmienia kolor więc aby tego uniknąć

7. Kolejny raz tak jak w punkcie 5 tylko tym razem wybieramy kolor czerwony.
Bawimy się paskami aż zdobędziesz kolor który chcesz uzyskać.

Pamiętajcie że nie musicie się tylko bawić kolorami zielonym, żółtym i czerwonym a też innymi. :)

 Na koniec zapisujemy zdjęcie Plik-> Zapisz jako i zapisujemy zdjęcie jako JPG.

Mój efekt końcowy:

I podobne zdjęcia:


Mam nadzieje że cos z tego zrozumieliście jesli nie to mozecie pisac w komentarzach a postaram się dokładniej wytłumaczyć :) W następnej notce mogę wam pokazać jak dodać gwiazdki do zdjęcia tak jak tu:
(jeśli będziecie chcieli)





7 komentarzy:

  1. Fantastyczne zdjęcia robisz! ;)
    Gdybyś miała ochotę zapraszam:
    http://klauduska-photography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega to jest ;)
    takich postów może być więcej ;p bo dla takich osób, które dopiero zaczynają to jest taka mała iskierka ;D

    ogólnie to zdjecia masz mega ! ;)

    mam jeszcze pytanie odnośnie do tego, bo ja właśnie zrobiłam tak jak napisałaś, w tej przeróbce tylko, że mi się kolor wg nie zmienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moze ci sie kolory nie zmieniaja dla tego ze na zdjeciu ktore przerabiasz nie ma zieleni?;)
      Tam masz liste roznych kolorow pobaw sie nimi powinno zadzialac :)

      Usuń
  3. fajne musze pobrać photoshop z neta bo nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kolory selektywne są fajne :) ale czy zauważyłaś, że zaszumiają zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze :)
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli podoba ci się mój blog to zaobserwuj :)
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Każdy może komentować - nawet jeśli nie posiadasz bloga.